Illustrationsbild av person med Downs syndrom som arbetar i växthus

Seminar: Rätten till arbete och Region Stockholm som arbetsgivare. Obs! Anmälan senast måndag 8 maj

Svenska Downföreningen, avdelning Stockholm har fått förfrågan från Funktionsrätt Stockholm län om att dela denna inbjudan. Vilket vi självfallet gärna gör!

Denna kväll är personalregionråd Robert Johansson (S) och HR-strateg Eva Bergman från Region Stockholm på plats tillsammans med oss inom funktionsrättsrörelsen. Arbete och möjligheten att kunna delta och bidra i samhället på lika villkor är mänskliga rättigheter. Trots det diskrimineras personer med funktionsnedsättning på arbetsmarknaden. Vi kommer fokusera på vad som görs för att stärka rätten till arbete för personer med funktionsnedsättning i regionen. En kväll med möjligheten att ställa frågor och få mer kunskap. Vi bjuder på fika.

Seminariet görs i samarbete med Region Stockholm och Synskadades Riksförbund Stockholm Gotland.

Tid och plats ÅttiotvåAn, S:t Göransgatan 82 A, rum 1 Den 10/5, kl. 17.30-19.00

Anmäl dig senast den 8/5: https://funktionsrattstockholm...

Eventuell tolk eller ledsagare ordnar du själv. Certifierade assistanshundar är välkomna men måste föranmälas. Fotografering kommer att ske för publicering i våra olika kanaler.