Sommarläger 2019 på "Sommartrivsel" i Söderhamn. Arrangörerna gjorde en kupp och frågade om vi ville  uppträda och dansa framför scenen, vilket vi naturligtvis gjorde, framför ca 500 personer.
Sommarläger 2019 på "Sommartrivsel" i Söderhamn. Arrangörerna gjorde en kupp och frågade om vi ville uppträda och dansa framför scenen, vilket vi naturligtvis gjorde, framför ca 500 personer.

Svenska Downföreningen anordnar två olika läger varje år

Varje år anordnar Svenska Downföreningen två olika läger.

Vi anordnar ett Babyläger för familjer som har små barn med Downs Syndrom och gravida som väntar barn med Downs Syndrom.  I år riktar sig lägret till familjer med barn födda under perioden 2018-2020.

Vi ordnar också ett Sommarläger för personer med Downs syndrom som är över 18 år med inriktning på ”Idrott, kost och hälsa”.

Nytt för i år är att Sommarlägret utökas med en vecka och då med inriktningen ”Musik, dans och teater”!

Det är stor efterfrågan på våra läger. Babylägret i år är redan fullbokat och inbjudan till årets två Sommarläger (vecka 28 samt vecka 30) kommer att finnas här i slutet av mars.

Carina Karlsson

Styrelseledamot Riksstyrelsen Självrepresentation 079-3337289