En stark organisation behöver aktiva  och engagerade medlemmar
En stark organisation behöver aktiva och engagerade medlemmar

Tipsa valberedningen inför riksårsmötet i april 2019

Svenska Downföreningen är en ideell förening som växer. Vi arbetar med att göra skillnad i samhället och göra vår röst hörd och bedriver påverkansarbete.

Vi har som mål att sprida kunskap om personer med Downs syndrom.

Vi har många aktiva medlemmar som är med och arbetar ideellt för detta och just nu söker vi ledamöter till vår styrelse då mandattiden för ett par ledamöter löper ut vid föreningens årsstämma i april.

Vi kommer även i år att föreslå 7 ledamöter, just nu har vi 2-3 vakanta poster i styrelsen.

Styrelsen träffas 4-5 gånger per år och har även telefonmöten däremellan.

Styrelsearbetet är helt ideellt arbete och inget arvode utgår. Omkostnader för resa och logi ersätts vid styrelsearbete av föreningen.

Har du någon att nominera eller är du själv intresserad?

Det behöver inte vara en närstående till någon med Downs syndrom utan alla med någon slags anknytning till personer med Downs syndrom ser vi gärna som sökande.

Vill du veta mer eller nominera någon annan så är du välkommen att höra av dig till oss i valberedningen på följande mailadress:

val@svenskadownforeningen.se

Vi ser fram emot att höra av dig!

Valberedningen

Anna Lundgren Petra Grönlund Hanna Andersson