Bild på föreläsaren Maria Dorch

Välkommen till föreläsning om god man och testamente

Har du frågor om hur god man fungerar och hur man som nära anhörig till en person med Downs syndrom ska tänka när man skriver testamente?

Välkomna att träffa Maria Dorch från Överförmyndarförvaltningen. Hon berättar vilken funktion rollen som god man har, hur det fungerar när en förälder blir god man samt reder ut begreppen kring god man, förvaltare och förmyndare. Hon talar också om vad ska man tänka på när man skriver ett testamente och har ett barn med en intellektuell funktionsnedsättning.

Maria Dorch ingår i ledningsgruppen på Överförmyndarförvaltningen där hon har olika uppdrag och hon är utbildad jurist.

Vi arrangerar denna föreläsning i samarbete med Studieförbundet Vuxenskolan och vi kommer vara i deras lokaler på Gärdet.

Datum: 27 april

Tid : 17.30-19.00 inklusive tid för frågor.

Plats : Sandhamnsgatan 8, SE-115 40 Stockholm, Sverige

Vi från styrelsen i avdelning Stockholm kommer vara på plats från kl 17 och vi bjuder på pizza och något att dricka.

Meddela gärna om ni kommer. Antingen på Facebook eller via mail: stockholm@svenskadownforeningen.se

Varma hälsningar

Styrelsen Avd Stockholm