Bild på en kvinna tillsammans med sin dotter med Downs syndrom

Varför är du medlem i Svenska Downföreningen?

Kära medlem i Svenska Downföreningen.

Under Rocktober - kunskapsmånaden för Downs syndrom, riktar vi vårt fokus mot er - våra medlemmar. Vi vill ge er möjlighet att dela med er av varför ni är medlemmar i Svenska Downföreningen. Det görs via bilder och korta filmer med tillhörande text som vi kommer att dela på våra öppna sociala mediekanaler. Målet med dessa inlägg är att visa att det finns olika skäl och anledningar till att vara medlem i vår förening.

Några är medlemmar för att stödja det intressepolitiska arbetet med ett tillgängligt samhälle för personer med Downs syndrom. Andra är med oss för att delta i roliga evenemang och uppleva gemenskap med andra familjer som har barn med Downs syndrom. En tredje kanske är med för att enkelt visa sitt stöd för målgruppen och deras rättigheter.

Vill du/ni vara med på kampanjen? Skicka då en film eller bild med tillhörande text som kan vara en del av vår Rocktober-kampanj på sociala medier, tänk på följande:

1. Filma eller fotografera gärna utomhus.
  2. Håll din telefon upprest, stående i porträttläge.
  3. Om du använder en iPhone och vill filma, använd gärna funktionen "Filmatisk". Använder du en Android telefon använd funktionen "Porträtt video". Din film bör vara högst 30 sekunder.
  4. Om du vill fotografera, använd funktionen "Porträtt".
  5. Ta din film eller bild
  6. Skriv en text som svarar på frågan: "Varför är du/ni medlem i Svenska Downföreningen?"
  7. Skicka en e-post med bild eller film tillsammans med din text till info@svenskadownforeningen.se Skriv "Rocktober" i ämnesraden.
  8. Håll utkik på våra sociala medier under oktober för att se kampanjen.
  9. Var med å sprid kampanjen under Rocktober så att vi kan få fler medlemmar och bli en ännu starkare röst för personer med Downs syndrom och deras familjer.

Vi ser fram emot att ta del av alla era bilder och texter. Tillsammans kan vi ha en positiv påverkan

Med vänliga hälsningar,