Svenska Downföreningen vill hjälpa personer med Downs syndrom från krigets Ukraina.

Nyhet -

Svenska Downföreningen vill hjälpa personer med Downs syndrom, och deras familjer, som nu flyr till Sverige från krigets Ukraina.

Föreningen har ett brett kontaktnät med medlemmar i alla delar av hela Sverige.

Familjerna med en familjemedlem med DS behöver lokalt stöd med att orientera sig i det svenska samhället. Det finns också ett behov av att komma i kontakt med andra familjer. Här har vi ett unikt rikstäckande kontaktnät att erbjuda.

Vi hoppas ni vill förmedla kontakt till oss om ni blir ni kontaktade av personer med Downs syndrom och deras familjer som har flytt till Sverige från krigets Ukraina.

Kontakta oss på: info@svenskadownforeningen.se

Lite om oss:

Svenska Down föreningen är en rikstäckande intresseförening med lokala avdelningar som jobbar för att öka kunskapen om Downs syndrom och driver påverkansarbete för full delaktighet och självbestämmande. Vi ger personer med Downs syndrom och deras familjer en plattform där de kan göra sina röster hörda och skapar möjligheter för aktiviteter, möten och gemenskap. Läs mer om oss här: https://www.svenskadownforeningen.se/om-oss/vision/

Ser fram emot att höra från er. Ni är hjärtligt välkomna att kontakta oss om ni har några frågor!

Allt gott!

Karen Flö / Svenska Downföreningen