Webbinarium: Det här är Parasport Sverige

Webbinarium: Det här är Parasport Sverige

USA är oktober "Medvetande-om-Downs-syndrom-månaden", (Downs syndrome awareness month), och går under namnet Rocktober. Detta vill Svenska Downföreningen uppmärksamma genom ett antal intressanta webbinarier.

På torsdag den 21/10 kl 09.00-09.45 är det dags för det andra webbinariet i vår "Rocktober-serie".

Linnéa Björndahl & Karin Riddar från Parasport kommer att berätta om vilka idrotter som finns för den med intellektuell funktionsnedsättning.

Är du nyfiken på idrott? Kom och lär dig vilka idrotter som finns för dig med intellektuell funktionsnedsättning!

Parasport Sverige är idrottsförbundet för personer med intellektuell funktionsnedsättning, rörelsenedsättning och synnedsättning. På webbinariet berättar representanter från förbundet om aktiviteter och verktyg som gör det lätt och roligt att idrotta och röra på sig.

Webbinariet hålls via Zoom. Länk till anmälan

För information om andra webbinarium under oktober se: program webbinarium