Topp-tio-placeringar för Sverige i JVM i synkro

Topp-tio-placeringar för Sverige i JVM i synkro

Junior-VM i synkroniserad konståkning2018 i Zagreb är avgjort. Sveriges två lag knep varsin topp-tio-placering i år igen, då Team Nova slutade som 9:a med 119,60 poäng, tätt följda av Team Spirit som blev 10:a med 114,28 poäng.

Juniorvärldsmästerskapet avgjordes i Zagreb, Kroatien under fredagen och lördagen. Precis som under 2017 så tar alltså Sveriges lag nionde- och tiondeplatsen i mästerskapet. Guldet åktes hem av ryska laget Team Junost, på 174,58 poäng.

Den 6–7 april är det dags för seniorerna att åka VM inom synkroniserad konståkning i Stockholm. Sveriges två uttagna lag är sedan tidigare Team Surprise och Team Boomerang.

Alla resultat från JVM i synkroniserad konståkning 2018.