Team Unique på isen. Foto: Antti Lehto

VM-uppladdning för finska lagen i synkroniserad konståkning i Åbo

Med mindre än ett halvår kvar till VM gör de finska konståkningslagen upp i Åbo.

4-5 november samlas de finska lagen i synkroniserad konståkning för årets första nationella kvaltävling i Gatorade Center i Åbo. Det innebär även att de kommer att visa upp samma korta och långa program som de tävlar med under VM 6–7 april i Stockholm, dit Finland får skicka två lag.

Med mindre än ett halvår kvar till det stora världsmästerskapet, som samlar 25 lag från 20 länder, kommer även representanter för VM-organisationen att finnas på plats i Åbo och finns tillgängliga för intervjuer och för att svara på frågor.

Resultat/ startlista: http://www.figureskatingresults.fi/results/1718/MLSM1vk/index.htm

Mer information om tävlingen:

För intervjuer kring VM 2018 kontakta organisationens representant i Åbo, Tussan Rix, +46 70 997 96 51

Läs mer om VM i synkroniserad konståkning: www.skatesweden.se/vm2018