Ny konståkningsklubb - första på Gotland

Mitt i sommarvärmen har en ny konståkningsklubb sett dagens ljus: IK Graip i Slite på Gotland. Och intresset är stort. Det visar sommarskridskoskolan som just avslutats på Sveriges hetaste turistö.

Det är Kalle Strid på företaget Skate Island som arranderat ishallen och lyckats locka ett stort antal barn att snöra på sig skridskorna istället för att cykla ned till badstranden.

Succén med skridskolägret har gett blodad tand. Nu har en konståkningssektion inom IK Graip bildats - och i oktober kör en skridskoskola igång.

En tränare är anlitad och ett 15-tal åkare har redan visat intresse. Förhoppningen är att ännu fler ska hitta till Gotlands första konståkningsklubb.

Förutsättningarna är goda. När en isshow anordnades den 4 juli kom 600 personer till Slite Ishall för att titta!

För mer information kontakta:
- Per Adler, generalsekreterare på Svenska Konståkningsförbundet, tel 08-699 64 25, 070-578 79 35, e-post per.adler@konstakning.rf.se