Historien om Svenska LantChips - Det lilla företaget får en stor kompis

Hej alla chipsälskare!
Svenska LantChips har nu varit en del av det svenska samhället sedan 1991. Eftersom även vi blir äldre, tycker vi att det är lägligt med en liten återblick på hur vi använt vår tid och de möjligheter som dykt upp genom åren. Välkommen till vårt äventyr!
/ Michael Hansen, Medgrundare

Kapitel 6 - Det lilla företaget får en stor kompis

Vi fick tidigt kontakt med riktigt bra och trevliga gubbar på IKEA. Att komma in i deras sortiment var en dröm för ett litet företag som oss. Sedan 1994 har vi fått följa IKEA på deras framgångssaga ut i världen, i många år i vårt eget varumärke, men numera under deras eget. På grund av IKEA som kund, har vi vågat etablera självständiga fabriker i olika länder och på olika kontinent. Vi är stolta och tacksamma över att vi får samarbeta med ett sådant fint företag, och de har ständigt haft höga krav på oss. Tack vare dem blev vi hela tiden effektivare och mer kvalitetsorienterade.

På 90-talet levererade vi även våra chips till McDonalds och fick anpassa vår kvalitetsnivå till deras krav, vilket var till stor hjälp för våra kvalitetsrutiner. På så sett har vi haft stor tur att bli mer professionella. 1994-95 fick vi våra första beställningar från de stora svenska matvarukedjorna. Det har gjort så att vi nu är lite mera synliga ute på butikshyllorna här i Sverige.

“IKEA ville lyfta fram något svenskt och hantverksmässigt”
- Joseph Bautista, Försäljning & Marknadsföring.

Håll utkik efter kommande kapitel i historien om Svenska LantChips!

• svenska lantchips
  • snacks