Svenska Simförbundet förnyar och utökar sitt samarbete med Arena

Svenska Simförbundet har i dagarna skrivit ett nytt sponsoravtal med Arena. Det är en satsning som sträcker sig över en fyraårsperiod fram till efter OS i Rio 2016. Avtalet innebär också att parterna utökar sitt samarbete till att omfatta även simidrotterna vattenpolo och konstsim.

"Det känns naturligt och positivt att kunna förlänga vårt framgångsrika samarbete med Arena. Deras produkter ligger i framkant av materialutvecklingen, och de är en stor och välrenommerad leverantör som är lyhörda för våra behov. Vi har under de senaste fyra åren utvecklat ett gott samarbete som vi nu ser fram emot att arbeta vidare med.” säger Bengt Jönsson Förbundsdirektör på Svenska Simförbundet.

"Vi är verkligen glada att kunna stärka vår band med svenska simning genom det nya avtalet. Sverige har en tradition som stark simnation. Avtalet befäster också vår närvaro i Skandinavien där vi nu även skrivit avtal med  Norge och Finland.” säger Giuseppe Musciacchio, VD för Arenas varumärkesutveckling.

Svensk Simidrott är en av de största och mest framgångsrika idrotterna i Sverige. Svensk Simidrott består av idrotterna Simning, Simhopp,Vattenpolo, Konstsim och Öppet Vatten och är organiserad i Svenska Simförbundet som har närmare 120 000 medlemmar i 330 föreningar. Simning är en livslång idrott med närmare en miljon svenskar som motionssimmar regelbundet, totalt görs det över 30 miljoner besök i simanläggningarna runt om i Sverige varje år. Allmän simkunnighet är ett av de prioriterade områdena som Svenska Simförbundet arbetar med.