Jurymedlemmar och pristagare från Årets Framtidsbyggare 2016

Nomineringen till Årets framtidsbyggare 2017 har öppnat

Nu har nomineringstiden öppnat för Årets Framtidsbyggare – ett av Sveriges största priser inom hållbarhet. Nytt för i år är att även enskilda byggnader eller projekt kan nomineras till priset, som belönar forskning eller nyskapande lösningar inom energieffektivt byggande. Den totala prissumman är 1,2 Mkr fördelat på kategorierna Årets Innovatör, Årets Opinionsbildare och Årets Talang.

Årets Framtidsbyggare premieras av Svenska Hus ägare familjen Eliasson, som genom Stiftelsen för utveckling av energieffektivt byggande instiftat detta pris vars syfte är att uppmuntra till nya idéer och initiativ inom det energieffektiva och hållbara byggandet. Priset kommer i år att delas ut för fjärde året i rad. Sedan starten har stiftelsen varit mycket aktiv i strävan att ta ett större samhällsansvar.

Prissumman är 1,2 miljoner och delas ut i kategorierna Årets Innovatör, Årets Opinionsbildare och Årets Talang. Nominering görs på Årets Framtidsbyggares webbplats www.aretsframtidsbyggare.se senast den 13 april. Priset delas ut av stiftelsen i samarbete med Lunds universitet och Fastighetsvärlden.

Daniel Massot, jurymedlem och vd för Svenska Hus
daniel.massot@svenskahus.se