Hélène Barnekow, vd Microsoft Sverige, tog emot priset för bästa kommunikativa ledare 2021.

Nyhet -

Hélène Barnekow vinnare av Stora Kommunikationspriset i kategorin bästa kommunikativa ledare

Sveriges Kommunikatörer belönar en ledare som med öppenhet och utmärkt kommunikation motiverar medarbetarna och stärker förtroendet för organisationen. Ledarskapet utgår från och uttrycker organisationens eller företagets värderingar och kommunikationen har tydligt bidragit till önskad effekt och goda resultat under 2020. Vinnare av priset bästa kommunikativa ledare 2021 är Hélène Barnekow, vd Microsoft Sverige, enligt följande motivering.

"Genom att lyssna inåt i den egna organisationen hämtar vinnaren av Bästa Kommunikativa Ledare både kunskap, idéer och delaktighet. Det motiverar medarbetarna och stärker varumärket på samma gång. Att leda på distans var nog ingen större match för en som länge gjort avtryck i både interna och sociala medier."

– Det här priset betyder jättemycket för mig och allt det jag tror på i ledarskapet. Kommunikationen är ju så otroligt viktigt för att skapa det där ledarskapet där man är inlyssnande, nära organisationen och skapar transparens, sa Hélène Barnekow, vd Microsoft Sverige.

Årets prisutdelning bestod av en livesänd gala som gick av stapeln torsdagskvällen den 20 maj.