Region Skånes Anna Strömblad, Kommunikationsdirektör, och Alf Jönsson, Regiondirektör, får priset bästa digitala kommunikation.

Nyhet -

Region Skåne vinnare av Stora Kommunikationspriset i kategorin bästa digitala kommunikation

Sveriges Kommunikatörer belönar ett team som under 2020 arbetat målinriktat och strategiskt med digital kommunikation och uppnått önskvärda resultat. Kommunikationen, som planerats för att bidra med effekter i den övergripande kommunikationen har designats så att den kunnat anpassas efter läget för att optimera utfallet. Vinnare av priset bästa digitala kommunikation 2021 var Region Skåne, enligt följande motivering.

"Att tänka och agera snabbt har varit viktigare än vanligt under året som gått. Att påverka beteenden med kommunikation är inte alltid så lätt, även om både budskapet och nyttan är tydlig. Det gäller att engagera sina målgrupper. Det vet vinnaren av Bästa Digitala Kommunikation som aktiverat många, samlat kraft både internt och i lokalsamhället."

– Pandemin är ett evighetslångt ultramaraton och den digitala kommunikationen hänger ihop med allt vi gjort, sa Anna Strömblad, kommunikationsdirektör.

Årets prisutdelning bestod av en livesänd gala som gick av stapeln torsdagskvällen den 20 maj.