Polarbrödsgruppen tog emot priset för bästa förändringskommunikation.

Nyhet -

Polarbrödsgruppen vinnare av Stora Kommunikationspriset i kategorin bästa förändringskommunikation

Sveriges Kommunikatörer belönar ett team i ett företag eller en organisation som under 2020 genomfört förändring som påverkat en eller flera av kategorierna medarbetare, organisation, kunder, samarbetspartner och/eller andra intressenter. Kommunikationens roll i förändringen har varit central givit resultat. Vinnare av priset bästa förändringskommunikation 2021 är Polarbrödsgruppen, enligt följande motivering.

"Det är många som har fått nya förutsättningar under det gångna året och för vinnaren av Bästa Förändringskommunikation skedde det bokstavligen över en natt. Men med starkt lokal förankring, fasta värderingar och med mänsklig värme kunde de inte bara hantera utan äga sin kriskommunikation så att de kom ut starkare."

– Väldigt tidigt sa vi att det fanns tre viktiga delar. Först personalen och ta hand om dem. Sen var det produkterna framåt och att bygga upp ett nytt bageri i Älvsbyn. Vi måste äga kommunikationen, vara proaktiva och vara transparenta, hela tiden ligga före, sa Helena Rönnmark, Kommunikationschef.

Årets prisutdelning bestod av en livesänd gala som gick av stapeln torsdagskvällen den 20 maj.