Medalj till bröderna Spendrup

Det går inte en dag nu utan att någon från bryggarbranschen utmärker sig.  Nu handlar det om bröderna Spendrup, Ulf och Jens, som får medalj för sitt entreprenörskap. Den högtidliga utdelningen äger rum i Riddarhuset och anledningen till utmärkelsen är förstås arbetet med Spendrups bryggeri. Som det står i motiveringen:

”Jens och Ulf Spendrup har lyft Spendrups Bryggeri till ledande position med 35% av svenska bryggerimarknaden och flera välkända och starka varumärken. Bröderna startade sin verksamhet för 35 år sedan med 1,8% av marknaden och företaget var mer eller mindre konkursmässigt. Framgångarna förklaras bl a av att bröderna är tydliga, långsiktiga och närvarande ägare gentemot kunder, anställda och leverantörer. …Företaget har idag en omsättning på 3,1 miljarder kr och 1 100 medarbetare i Sverige.”

Både Jens och Ulf har varit väldigt delaktiga i Sveriges Bryggerier och värnar branschen likväl som sina egna varumärken. Det är stort. Grattis!