Tre öl-frågor till EU-parlamentarikerna

Idag skickar Sveriges Bryggerier iväg tre frågor till Sveriges hugade EU-parlamentariker. Vi undrar över följande:
1. Bör ölskatten vara lika i hela EU?
2. Hur stora bör införselkvoterna vara; högre, lägre eller som de är idag?
3. Vad vill du göra för att minska den illegala försäljningen till svenska ungdomar?

Vi är väldigt nyfikna på vad de svarar, för deras svar och åsikter påverkar hela bryggerinäringen. Svaren kommer vi att publicera på vår webb www.sverigesbryggerier.se så snart de kommer in.

De politiker vi skickat frågorna till är:
Eva-Britt Svensson (V), Hanna Löfqvist (V), Carl Schlyter (Mp), Isabella Lövin (Mp), Marita Ulvskog (S), Olle Ludvigsson (S), Åsa Westlund (S), Göran Färm (S), Anna Hedh (S), Jens Nilsson (S), Hillevi Larsson (S), Gunnar Hökmark (M), Anna Ibrisagic (M), Hans Wallmark (M), Christofer Fjellner (M), Christoffer Järkeborn (M), Susanna Haby (M), Marit Paulsen (Fp), Olle Schmidt (Fp), Lena Ek (C), Abir Al-Sahlani (C), Ella Bohlin (Kd), Sofia Modigh (Kd), Sören Wibe (Jl) och Björn von der Esch (Jl)

För ev ytterligare information var vänlig kontakta:

Cecilia Giertta
verkställande direktör

Sveriges Bryggerier

Sveriges Bryggerier, tidigare Svenska Bryggarföreningen, är branschorganisationen för de svenska ölbryggerierna, cider, läskedrycks- och vattentillverkarna. Totalt arbetar runt 4000 personer i den svenska bryggerinäringen. I styrelsen för Sveriges Bryggerier sitter representanter för Carlsberg, Spendrups, Åbro, Kopparbergs och Coca-Cola.