"Förändringen börjar här" - en uppmaning till handling från Volvo CE

"Förändringen börjar här" - en uppmaning till handling från Volvo CE

”Om jag var vuxen skulle jag bry mig om miljön mycket mer än vad vuxna gör idag – vi måste göra världen bättre! Jag oroar mig över att jag en dag kanske inte kan leka i skogen längre." Dessa ord från sjuåriga Siri Riutta återspeglar bekymren från miljontals barn runtom i världen.

Precis som för Siri är omsorg om miljön naturligt för den yngre generationen. Deras uppmaning till handling som riktar sig till den äldre generationen, den som idag har makten att bestämma hur man ska bekämpa klimatförändringarna, är verklig. På Volvo Construction Equipment (Volvo CE) lyssnar vi på dessa bekymmer och förstår den avgörande roll vi måste spela för att driva den förändring som behövs. Dessutom är vi skyldiga Siri och kommande generationer att göra detta. Vi är sannolikt den sista generationen som kan göra verklig skillnad och bygga den värld vi vill leva i, snarare än den värld som lämnats till oss.

Carl Slotte, försäljningschef för region Europa, talar om behovet av förändring. ”För det första är jag otroligt stolt över att arbeta för ett företag som Volvo CE, som har ambitiösa och konkreta hållbarhetsmål. Som ett av de ledande företagen i vår bransch har vi ett ansvar, och vi åtar oss att uppfylla detta. Våra klimatmål är tydliga: från 2040 ska vi ha fordon inom hela Volvokoncernen som är 100 % fria från fossila bränslen och nå ett nettoutsläpp av växthusgaser på noll i värdekedjan.”

I egenskap av möjliggörare och plattform för att driva budskapet om förändring, lanserar Volvo CE den nya marknadsföringskampanjen ”Förändringen börjar här”. Denna nya marknadsföringsmetod har två huvudsyften. Det första är att ta ledningen vad gäller att driva förändring inom de mycket viktiga områdena hållbarhet, elektromobilitet och tjänster, samt att uppmuntra alla våra intressenter att bidra genom att vidta åtgärder. Det andra av dessa är att visa för kunderna hur vi förändrar vår bransch genom våra erbjudanden inom dessa tre nyckelområden – och att göra detta samtidigt som vi ger dem en lika bra upplevelse av dessa budskap, oavsett om de engagerar sig via en virtuell eller fysisk plattform. Det är vad omnikanalperspektivet handlar om.

Förra året tillkännagav Volvo CE sina avsikter att marknadsföra en ny omnikanal som gör det möjligt för oss att komma i kontakt med våra kunder, återförsäljare och andra intressenter via en blandning av virtuella och fysiska evenemang. Även om utmaningarna vi står inför kräver att vi arbetar närmare och samarbetar mer, är det helt enkelt inte praktiskt eller hållbart att genomföra allt detta personligen på plats. Vi lanserar därför snart en spännande ny virtuell plattform och erbjuder våra intressenter olika val i hur de interagerar med oss. Volvo Days, vårt internationella flaggskeppsevent för kundrelationer i Eskilstuna, kommer till exempel att få ett nytt utseende och känsla, med både fysiska och virtuella möjligheter att ansluta sig till oss och uppleva allt vi har att erbjuda. Digitala och fysiska upplevelser kopplas ihop på ett sätt som inte gjorts tidigare – tillsammans med den röda tråden av hållbarhet, elektromobilitet och tjänster.

Carl Slotte, Volvo CE
Carl Slotte är försäljningschef på Volvo Construction Equipment i region Europa.

"Hållbarhet är ett övergripande begrepp för vår strategiska agenda, där tydligt definierade vetenskapsbaserade mål utgör grunden för vår framtida utveckling. Elektrifiering är ett nyckelområde för att driva en fossilfri industri framåt. Volvo CE erbjuder idag det bredaste utbudet av elektriska kompaktmaskiner på marknaden och har en tydlig plan för att växa och utöka vårt elerbjudande, från kompakta maskiner till tung utrustning. Ett annat bevis på vårt engagemang för att driva elektrifiering i partnerskap med andra, är samarbetet med FIA World Rallycross Championship, som ger oss en global plattform där vi kan demonstrera potentialen för elkraft i olika branscher.

Med våra tjänster har vi möjlighet att hjälpa kunder att maximera produktiviteten och effektiviteten på sina arbetsplatser. Vårt nyligen lanserade CO₂-reduktionsprogram är till exempel bara ett av de sätt som vi förlitar oss på för att hjälpa kunder att hantera sina koldioxidavtryck, och vi fortsätter att utveckla tjänsterna och lösningarna som vi erbjuder.

Vi har en verklig möjlighet att göra skillnad tillsammans och att bygga den värld vi vill leva i: för oss, för Siri och för kommande generationer, kunder, leverantörer och beslutsfattare. Låt oss göra detta tillsammans! Förändringen börjar här."