Snabba Volvoförare på MaskinExpo

Snabba Volvoförare på MaskinExpo

Med ett färskt världsrekord för hjullastare i bagaget kommer Karin Olsson, tillsammans med Volvo Polestars racingstjärna Robert Dahlgren, att finnas i Swecons monter på MaskinExpo den 24-26 maj.

Båda Volvoförarna har sina snabba fordon med sig. Karin finns vid vår Volvo L60G PCP hjullastare, ett prestandakoncept baserat på den nya hjullastaren L60G. Karin slog nyligen ett världsrekord då hon körde lastaren i 103 km/tim på Anderstorp Raceway den 3 maj.

Robert finns på plats med Volvo Polestars nya tävlingsbil Volvo S60 TTA, en kombination som i år tävlar i TTA – Elitserien i racing. Premiären för den nya serien kördes förra helgen på Karlskoga. Passa på att utmana Dahlgren på ett race i Swecons racingsimulator. Vill du hellre prova på tyngre Volvomaskiner, så finns det både simulatorer* och demokörning i vår monter.

Swecons monter är över 4 000 m2 stor och rymmer närmare 30 Volvomaskiner. Nyheterna från Volvo Construction Equipment presenteras i en maskinshow kl. 10.00, 12.00, 14.00 och 16.00. Välkommen till Swecon på MaskinExpo. Monter 1900.

*) Åldersgräns 15 år