Volvo storsatsar på Entreprenad Live 2014

Volvo storsatsar på Entreprenad Live 2014

Volvokoncernen satsar stort på Entreprenad Live med en 1 000 kvadratmeter stor monter, plus ytterligare 250 kvadratmeter för provkörning. Volvo Construction Equipment (Volvo CE) visar tillsammans med Volvo Lastvagnar och Volvo Penta företagets breda och kompletta utbud. Mässan går av stapeln den 4-6 september på Stora Holm i Göteborg.

Volvo CE kommer att visa de maskinintresserade några produktnyheter i form av mångsidiga hjullastare, robusta dumprar och grävmaskiner, med de senaste Steg IV-motorerna, bland annat den nya bandgrävaren EC250E som ger en avsevärd förbättring av bränsleekonomin. Volvos kompakta grävmaskin ECR50D finns också på display, en kraftfull och smidig maskin som även den levererar en betydande lägre bränsleförbrukning.

Totalt kommer Volvo CE att visa upp nio olika anläggningsmaskiner och tillfälle ges även till provkörning av grävmaskiner. För de små kommer dessutom elektriska grävmaskiner finnas på plats i Volvos monter som tål att testas.

- Det är naturligt för oss att finnas där våra kunder finns, och vi ser det här som en utmärkt och viktig plattform att träffa entreprenörer i branschen, säger Per-Erik Lindström, Vice President för Volvo CE Hub North

Volvo Lastvagnar visar bland annat den för entreprenadbranschen specialutvecklade FMX-lastbilen och Volvo Penta sina motorer.

Missa inte tillfället att uppleva Volvos nyheter på företagets historiska hemmaplan i Göteborg den 4-6 september på Stora Holm.