Sportshopen expanderar till Gotland - öppnar ny butik i Visby!

Sportshopen expanderar till Gotland - öppnar ny butik i Visby!

Sportshopen utökar sin närvaro i Sverige genom att öppna sin 18:e butik i Visby, Gotland. Den nya butiken är den första Sportshopen-butiken på ön, och kommer att erbjuda kunderna ett brett utbud av sportkläder, skor och utrustning från en mängd olika varumärken.

Sportshopen har gjort sig känt för att erbjuda högkvalitativa produkter till överkomliga priser. Med en blandning av egna och klassiska varumärken som Puma, Helly Hansen, Hoka, Lundhags och Hummel finns något för alla kunder.

- Vi är glada över att öppna vår första butik på Gotland och att få möjligheten att erbjuda vårt breda sortiment till kunderna där. Vår filosofi om VALUE FOR MONEY är något vi alltid håller fast vid, och vi tror att vi kommer att kunna erbjuda kunderna på Gotland en fantastisk butikupplevelse, säger Johan Andgren, VD för Sportshopen.

Sportshopen expanderar snabbt och är stolta över att erbjuda både online- och fysiska butiker som kompletterar varandra på bästa sätt. Med fokus på kundernas behov och önskemål strävar företaget efter att vara en positiv, välfylld och inspirerande butik med ett gediget sortiment för alla aktiva, oavsett ålder eller sport.

- Vi har länge sett ett högt intresse från konsumenter på Gotland och vår e-handel går starkt i området. Därför känns det extra roligt och helt rätt i tiden att öppna upp en Sportshopen-butik på ön.

Med 18 butiker och en internationell e-handelsplattform är Sportshopen idag en av de främsta sportmodekedjorna i Sverige. De ser även fram emot att expandera mer och öppna fler butiker runt om i landet framåt.