Prisregn över Sweden Hotels Gala 2013

Varje år firas Sweden Hotels Gala på något av medlemshotellen i hotellkedjan. I år delades priser i 14 olika kategorier ut och lyckliga vinnare mottog specialdesignade priser och sina kollegers hyllningar i Katrineholm.

Över 100 hotellmänniskor träffades i år i Katrineholm på Sweden Hotels Gala, där nyblivna medlemmen Hotel Statt stod för värdskapet. Idésprutan och kartläsaren Tina Thörner höll en bejublad inspirations- och motivationsföreläsning. Och på nyöppnade Stora Djulö Herrgård, utanför Katrineholm, gick den årliga leverantörsmässan av stapeln. 20 utställare delade med sig om allt från mat och dryck till sängar och bokningssystem. – Att träffa leverantörerna till branschen är oerhört viktigt för de enskilda hotellägarna, säger Eva Palmgren, VD på Sweden Hotels. – Eftersom vi är en personlig hotellkedja vill vi också ha en personlig relation till våra samarbetspartners.

Under galakvällen bjöds deltagarna på god mat och dryck, underhållning och prisutdelningar i 14 olika kategorier. Det finaste priset, Årets Sweden Hotels 2013, vanns av Hotel Maria i Helsingborg.

Under kvällen kröntes följande pristagare:

• Årets Rookie - Stångå Hotell Sweden Hotels, Linköping
  • Årets Gästklubbenhotell – Hotell Statt Sweden Hotels, Hässleholm
  • Årets Guldkrona - Hotell Nostalgi Sweden Hotels, Motala
  • Årets Prestation - Hotell Havanna Sweden Hotels, Varberg
  • Sweden Hotels Hjälte (Årets Medarbetare) - Carolina Alexandersson, Hotel Allén i Göteborg
  • Årets Miljöprestation - Hotell Fars Hatt Sweden Hotels, Kungälv
  • Årets Samarbetspartner - Diskteknik
  • Årets Bästa Hotellfrukost - Mayfair Hotel Tunneln Sweden Hotels, Malmö
  • Årets Konferensanläggning - Sunlight Hotel Sweden Hotels, Nyköping
  • Gästernas Val – Sweden Hotels Rådmannen, Alvesta
  • Två stycken hedersomnämnanden: