Full fart från morgon till kväll i nya mässarenan. Foto: Roland Thunholm

Spännande nyhet - mässarenan med inspirerande innehåll hela dagarna

Nytt för årets Sweden International Horse Show är mässarenan, belägen inne på mässgolvet ­precis innanför huvudentrén – en 20x40 m arena med sittplatser på första parkett.

Inslagen på mässarenan pågår parallellt med det som sker inne på huvudarenan. Här är det aktiviteter från förmiddag till kväll, varje dag. Publiken kommer dessutom att kunna interagera genom att ställa frågor via SIHS-appen. Frågorna fångas upp av mässarenans konferencierer Gry Forsell och Albin Bohlin.

På mässarenan presenterar SIHS tillsammans med partners ett brett utbud. Det blir till exempel clinic med Jens Fredricson om den unga hästens utbildning, presenterad av Ridskolan Strömsholm och Flyinge, råd från veterinärerna på Mälaren Hästklinik om veterinärbesiktning, rehab m.m., tips från hundcoachen Fredrik Steen, presenterat av Agria, Patrik Kittel med medlemmar ur Saab Team Sweden Dressage håller en clinic och på torsdag eftermiddag ägnas hela fyra timmar åt fördjupande innehåll om islandshästen.

Svenska Ridsportförbundet visar varje dag upp sina övriga grenar inom förbundet, så som paradressyr, working equitation, sportkörning och voltige.

- Det känns otroligt roligt att vi kan erbjuda detta späckade program för publiken på plats. Mässarenan ska fungera som en fördjupning i dina hästintressen och schemat är gjort så att det inte ska krocka med det som händer på huvudarenan, säger Tobias Mattsson, Show Director och ansvarig för programmet på mässarenan.

En annan nyhet i år är arenalayouten. Det första besökarna möter från stora entrén in till Friends Arena är just mässarenan och mässan med alla utställare. Dessa är öppna för alla med biljett till någon föreställning samma dag, eller dagens mässbiljett. Så planera ditt besök väl – och se till att inte missa något på plats!

- Som vi längtar efter att få välkomna publik till årets Sweden International Horse Show och få visa upp allt som vi jobbat med och planerat under hela året, säger Christin Ericson, Event Director SIHS.

- Mässarenan är ett så roligt och härligt tillskott till vår publik. Här kan vi ta ut svängarna lite mer och fördjupa oss i allt som rör hästen, med tid för frågor och diskussioner, fortsätter Christin.

Programmet till mässarenan finns HÄR

Köp biljetter HÄR