Björn Pettersson fick nöjet att placera såldskylten på demoexemplaret. Foto: Swedish Agro Machinery

​Första hjullastaren från CLAAS är såld i Sverige

Åtta dagar efter att TORION visades upp för svensk publik för första gången är nu den första såld. En TORION 1177 såldes idag till en kund i Växjötrakten.

CLAAS hjullastare TORION presenterades på Agritechnica i höstas. Den riktar sig främst till lantbrukare och tillverkas av det tyska familjeföretaget Liebherr. TORION premiärvisades på Borgeby Fältdagar i förra veckan.

- Under både Borgeby Fältdagar och nu under Brunnby Lantbrukardagar har intresset för TORION varit stort. Vi planerar just nu för en demokörning runt om i Sverige i sommar och höst. Det känns roligt att den första är såld redan, bara en dryg vecka efter premiärvisningen, säger Marcus Jönsson som är produktchef för hjullastarna.

Växjösäljaren Alexander Håkansson gjorde premiäraffären med en TORION 1177 till en kund i området. Hjullastaren levereras i slutet av augusti. Swedish Agro Machinerys vd Björn Pettersson fick nöjet att märka demoexemplaret med en såldskylt mitt under den pågående mässan Brunnby Lantbrukardagar.

- Den här affären visar att det finns ett stort intresse för CLAAS breda produktsortiment i Sverige. Vi är en komplett leverantör till den svenska lantbrukaren, säger Björn Pettersson.

För mer information:
Marcus Jönsson, produktchef hjullastare, 072-748 70 98, majo@sa-machinery.se

Swedish Agro Machinery  grundades 2016 och är ett svenskt företag fokuserat på representation och import av CLAAS lantbruksmaskiner i Sverige. Företaget är också generalagent för SAMSON, HORSCH och AVR och återförsäljare av LEMKEN. Swedish Agro Machinery är ett dotterbolag till Danish Agro-koncernen som består av en rad företag inom lantbruksbranschen i Danmark och andra länder. Sedan den 1 januari 2018 är Östra Sönnarslöv Traktorservice ett dotterbolag till Swedish Agro Machinery.

CLAAS är ett familjeföretag grundat 1913 och är en av världens ledande tillverkare av lantbruksmaskiner. Företaget, med huvudkontor i Harsewinkel i Tyskland, är marknadsledande tillverkare av skördetröskor i Europa.