Här presenteras SLPs första nybygge i Helsingborg

Spaden är redan i marken och SLPs första nybygge är i full gång!

Byggnaden blir ca 14 400 kvm och Hyresgästerna CC Höganäs och JTI Ventures beräknas flytta in under mars och april 2021.

Som totalentreprenör har SLP valt ER-HO Bygg.

SLP bygger med fokus på hållbarhet och fastigheten kommer att certifieras enligt Miljöbyggnad Silver.

- Bland de olika miljöcertifieringssystemen som finns på marknaden idag ser vi att denna nivå bäst matchar våra hållbarhetsmål säger Filip Persson, Projektledare på SLP.

Att vara rädd om miljön och att hitta lösningar för att begränsa energiförbrukningen ser SLP som en självklarhet.

CC Höganäs flyttar därmed från Ekeby till Helsingborg, en flytt som smygstartade under 2019 när delar av administrationen mellanflyttade till Råå i väntan på de nya lokalerna.

- Våra nya lokaler är en del av vår storsatsning mot framtiden där vi under året anställt fler säljare och mer personal. Det nya centrallagret ligger också bättre till ur en logistisk synpunkt med nära till Helsingborgs hamn, E6:an och E4:an. Dessutom ger de nya lagerlokalerna oss helt andra möjligheter med in- och utlastning samt lagerhållning, säger Max Råvik, VD på CC Höganäs.

För medarbetarna på JTI Ventures blir utmaningen under 2020 att lyckas fortsätta leverera deras produkter via e-handeln från deras nuvarande och helt för små lokaler, samtidigt som bolaget växer kraftigt.

- Det tuffaste blir såklart att klara ännu en säsong kring ”Black Friday”, men vi löser det! säger Jimmy Tieu, VD och grundare till JTI Ventures.