Tareq Taylors färdigrätter på Convini i hela landet.

Tareq Taylors färdigrätter nu även hos Convini

Tareq Taylors färdiglagade mat, Maten é klar, kommer från och med vecka 43 att finnas vid alla Convinis butiker. Convini breddar därmed sortimentet på alla kontor och arbetsplatser som tillhandahåller deras utbud.

Maten é klar är färdiglagad mat lagad från grunden av kockar med färska råvaror och helt utan konserveringsmedel eller onaturliga tillsatser.

• Vi är mycket glada att kunna presentera Maten é klar. Rätterna är helt i linje med vår syn på mat på jobbet; smak, kvalitet och hållbarhet, säger Convinis vd Mats Palmquist.

Under förra hösten fanns Maten é klar på prov i Convinis södra distrikt. Det visade sig vara lyckat.

• Vi har fått mycket fin respons från testperioden i Malmö. Flera kunder har hört av sig till oss och verkligen lovordat Maten é klar. Därför känns det naturligt att vi nu tar steget fullt ut att lansera i alla våra Convinibutiker .

Convini erbjuder frukost, lunch, mellanmål och drycker i sina smarta Convinibutiker på över 1500 kontor och arbetsplatser i Sverige. Företaget har en miljöprofil som stämmer väl överens med Tareq Taylors och Maten e klar.

• Det är med stor glädje som jag kan konstatera att Convinis ledstjärna är hållbarhet och kvalitet, säger Tareq Taylor. Att vi nu får möjligheten att ingå i deras sortiment är ett erkännande som vi är mycket stolta och glada över.

Maten e klar kommer att erbjuda fem olika rätter i Convinis butiker.

All mat tillagas från grunden i ett eget kök i Lund.

Alla moment i tillagningen utförs för hand av utbildade kockar.

Råvarukvalitet och justa råvaror är andra viktiga hörnstenar, liksom självfallet den totala avsaknaden av onaturliga tillsatser och konserveringsmedel.

Maten é klar är även listad på ICA. Den serveras också på Snälltåget mellan Malmö och Stockholm.

Under coronapandemin har Maten é klar hittills skänkt 20 000 portioner till sjukhuspersonal och äldreboenden hela landet.

För ytterligare information:

VD Mats Bejmyr