Taxi Stockholm är redo att sprida julglädje i år igen: “Vi har rekryterat in fler taxitomtar för att möta den höga efterfrågan”

Saknar ditt företag en tomte till julfesten? Eller har dina barn börjat ana oråd när du ska köpa tidningen varje julafton? Snart öppnar bokningen för Taxi Stockholms taxitomtar - ett koncept som ger familjer och företag möjligheten att uppleva riktig julmagi.

Taxi Stockholm är glada att kunna meddela att Taxitomten är tillbaka igen. I mer än 15 år har den här tjänsten gjort det möjligt för familjer och företag att boka taxiförare i full tomtemundering för att ta julfirandet till nästa nivå.

– Vi är stolta över att kunna fortsätta vår jultradition där vi får vara med och sprida julstämning. I år har vi även rekryterat ännu fler taxitomtar för att kunna möta den höga efterfrågan, säger Elie Nakhoul, Eventansvarig på Taxi Stockholm.

Traditionen med taxitomten startade när en mamma kontaktade Taxi Stockholms växel. Hon ville överraska sina barn på julafton och frågade om Taxi Stockholm kunde ordna en tomte åt henne. Samtalet blev startskottet för Taxi Stockholms taxitomtar som sedermera har blivit en älskad och uppskattad tradition.

Taxi Stockholms taxitomtar befinner sig i stockholmsregionen, redo att sprida julglädje till stadens alla hörn. Bokningen öppnar natten mot den 24:e november och kan enkelt göras via Taxi Stockholms hemsida.

Mer om taxitomten:

• Bokningen öppnar vid midnatt, natten mot den 24:e november.
  • Tomtebeställningar görs på hemsidan: https://www.taxistockholm.se/sv.
  • Priser:
    Julafton kl. 9-13: 950 kronor för 30 minuter.
    Julafton kl. 13-17: 1250 kronor för 30 minuter.
    Julafton kl. 17-21: 950 kronor för 30 minuter.
    Andra dagar än julafton: 1570 kronor för 60 minuter.
  • Det går att boka en taxitomte från och med den 1 december fram till den 25 december.
  • Både företag och privatfamiljer kan boka taxitomtar.
  • De flesta vill ha en tomte på julafton men många bokar också till företagsevent, julfesten eller liknande.