Taxi Stockholms tomtar

Längtan är över – taxitomten är tillbaka i år igen

Blir barnen misstänksamma när pappa eller släktingen plötsligt ska gå ut och köpa mjölk eller en tidning? Då är lösningen en taxitomte där vi ger familjer möjligheten att få den äkta varan.

Taxitomten är tillbaka i jul igen. Taxi Stockholms egen jultradition är tillbaka. För stockholmaren är det möjligt att även i år boka en tomte som tar bullen till jobbet. Bokningen av taxitomte sker digitalt och öppnar natten mot den 23:e november.

Elie Nakhoul som är tomtegeneral i år och förra årets tomteansvarig är säker på att taxitomtens återkomst i år igen är en efterlängtad tradition.

• Förra året var efterfrågan av en taxitomte trots pandemin stor och många hängde på låset när bokningen öppnade säger han. Historiskt har de mest populära tiderna på julafton tagit slut fort och det brukar finnas strötider kvar att boka efter det fortsätter Elie.

Taxi Stockholms tjänst taxitomten är en älskad tradition både för våra medarbetare och bland många familjer i Stockholm. Traditionen har som flera redan vet varit i gång sedan 2004 och sedan dess har de som önskat en taxitomte till jul blivit fler och fler. För många även en bestående tradition och tusentals julaftonbesök har gjorts av taxitomten sedan start.

Henrik Boström som är marknads- och försäljningschef på Taxi Stockholm ser framemot att återigen bidra till julstämning i Stockholm.

• Jag tror att julen handlar om att träffa nära och kära, det är barnens förväntan som är det finaste med uppdraget. Speciellt de som tvivlar men som lyckas övertygas när de ser att alla i familjen faktiskt är i rummet och ingen har lämnat för att spela tomte. Därför är det roligt att Taxi Stockholms tomtar äntligen är tillbaka och kan bidra till tindrande ögon och julmagi igen säger Henrik Boström.

Praktisk information om taxitomten:

• Tomtebokningen öppnar på webben natten mot den 23:e november och är öppen till och med den 11:e december.
  • Bokningarna görs via hemsidan www.taxistockholm.se/sv/tomte<... går att få en taxitomte från och med första advent fram till den 25:e december
  • De som bokar är både familjer och företag, de flesta vill ha en tomtar på julafton men många bokar till företagsevent, julfest och liknande.
  • Kostnad: Julafton 09.00-21.00: 950 kr/30 minuter, övriga dagar 1570 kr/60 minuter.