Teknikprodukters personal, 1064 meter över havet.

Nu har Teknikprodukter nått formtoppen!

Efter 12 månaders hårt slit har vi nu nått målet i Teknikprodukters egen motionssatsning. Nästan alla anställda har under året genomfört minst en Svensk Klassiker utifrån sina egna förutsättningar. Totalt resulterade det i motsvarande 60 Lidingölopp, 49 Vasalopp, 65 Vansbrosimningar och 49 Vätternrundor. Vilket innebär 21 127 Km, som är halvvägs runt jordklotet!

Det var i samarbete med Team Beta Performance och de välmeriterade idrottsprofilerna Sven Nylander och Peter Wallin som Teknikprodukter för ett år sedan sjösatte sin egen Klassiker. En motionssatsning som syftade till att få personalen att motionera mer och därmed bli piggare och friskare.

Till skillnad från den vanliga Klassikern har man haft gott om tid på sig för varje delmoment. Dessutom har man fått anpassa momenten till sina egna förutsättningar så att alla, utan undantag, har haft möjlighet att vara med på lika villkor.

Den stora finalen för Teknikprodukters egen Klassiker blev en bergsvandring där vi besteg en bergstopp 1064 meter över havet och sammanlagt vandrade 1,7 mil. En fantastisk prestation och en passande avslutning för ett gäng motionärer som verkligen har nått sin formtopp.

Resan slutar dock inte här. För att uppmuntra det otroliga engagemang som medarbetarna har visat under året blir det en fortsättning på satsningen. Personalen har gått från att vara vanliga motionärer till att bli riktiga vinnarskallar, både i motionsspåret och på jobbet. Vi tar helt enkelt sats mot ännu högre höjder!