Premiär för Scandinavian Frictions nya hemsida!

Premiär för Scandinavian Frictions nya hemsida!

Sedan 2015 har Scandinavian Friction varit en del av Teknikprodukter. Under den här tiden har vi fått mängder av nya erfarenheter och kunskaper. Ofta tack vare de utmaningar och problem vi har ställts inför i arbetet med att hjälpa våra kunder att hitta rätt friktionslösningar.

Många av erfarenheterna och lärdomarna har vi samlat på Scandinavian Frictions nyrenoverade hemsida som nu är lanserad: scandfriction.se

Scandinavian Friction arbetar med friktionslösningar till den nordiska industrin. Vi är helt branschöverskridande och levererar bland annat produkter och material till gruvindustrin, energisektorn, marin & offshore samt tung industri. Med många års erfarenhet har vi en mycket god bredd och spetskompetens inom branschen.

Scandinavian Friction grundades 1993 i Göteborg, men har anor tillbaka till tidigt 1970-tal. I snart 40 år har vi jobbat med att få saker att glida, bromsa och stå still. Idag gör vi det som en del av Teknikprodukter.

Till oss kommer ni som behöver lösningar inom hög och låg friktion. Vi kan ta fram rena materialförslag, men också hjälpa till med konstruktion och hela bearbetningen. Vår specialitet är kundanpassade och skräddarsydda lösningar.

Vår vision är att vara den mest kompletta leverantören av friktionslösningar och friktionsmaterial till den skandinaviska marknaden. I det ingår ett stort engagemang gentemot våra kunder. Hos oss möts du av service i världsklass och ett tryggt omhändertagande. Vi tar alltid hänsyn till ditt företags unika utmaningar och problemställningar. Vi arbetar med de främsta materialleverantörerna i Europa och Nordamerika och garanterar högsta möjliga tekniska kompetens.

Välkommen till Scandinavian Friction!