På bara en månad upplever SMS Park stora skillnader sedan de bytte till Telavox.

SMS PARK | Livet blev enklare med Telavox

Nästan 2 miljoner bilister använder SMS Parks app för att betala för sin parkering. Med så många användare är det viktigt att kundtjänsten fungerar som den ska. Emma Fermér, kundservicechef och Anna Mouwitz, kompetenscoach, har tillsammans med IT-chef och IT-tekniker varit drivande i företagets jakt på den optimala växellösningen.

“Tidigare leverantörer levde tyvärr inte upp till det som utlovats, trots en tydlig kravställning från vår sida. Vad vi behövde var en växellösning som kunde täcka alla våra behov”, säger Emma.

Förut krånglade växeln ofta. Samtal kom inte alltid fram och samordningen var ofta dålig. Idag, en månad efter bytet, är både Anna och Emma mer än nöjda med sitt nya växelsystem: Telavox.

“Livet blev faktiskt enklare med Telavox. Nu har vi en helt annan trygghet i att allt fungerar”, konstaterar Anna.

Tänk att en ny växel kan göra så stor skillnad! Vi pratade med Emma Fermér och Anna Mouwitz på SMS Park, en månad efter att de blev Telavox-kunder.

“Nu fixar vi det mesta själva”

Idag kan mycket som tidigare krävde support skötas internt. Telavox ger stora möjligheter att göra saker på egen hand, något som är uppskattat på SMS Park.

“Tidigare kunde vi få vänta i veckor för att lägga till en ny användare, men nu fixar vi det mesta själva”, säger Anna.

Att kunna sköta stora delar av administrationen internt ger en större frihet och flexibilitet. Och om någon ändå behöver assistans, är hjälpen bara ett mail eller telefonsamtal bort. Emma och Anna lyfter fram systemet med personliga advisors som en viktig framgångsfaktor i samarbetet med Telavox.

“Att ha en specifik person att vända sig till, som redan är insatt i vårt företag, sparar både tid och energi”, säger Emma.

Oron inför onboardingen obefogad

Både Emma och Anna var lite nervösa inför att byta ut hela sin växellösning, och oroliga att det skulle uppstå problem.

“Vi har inte råd med en support som ligger nere, så det var väldigt viktigt för oss att allt fungerade direkt”, säger Anna.

Men oron visade sig vara obefogad. Övergången gick snabbt och smidigt, och Telavox fanns på plats och stöttade under hela bytet.

“Både ledning och medarbetare i kundtjänsten fick utbildning vid flera tillfällen innan bytet, och vår advisor var med oss genom hela processen”, säger Anna.

Koll på statistiken ger bättre resultat

Möjligheten att snabbt och enkelt se statistik på vad som händer i växeln var en av anledningarna att SMS Park valde Telavox. Planen är att integrera Telavox med företagets Power BI, och på sikt även med Zendesk.

“Idag kan vi mäta allt och har stenkoll på siffrorna. Vi ser tydligare vad kunderna har för ärenden och kan bemanna och planera efter det”, säger Anna.

Statistiken används även för att förbättra teamets processer och som underlag för kompetensutveckling på individuell nivå.

5 fördelar med Telavox enligt Emma och Anna:

1. Smidig onboarding och bra utbildning
  2. Trygghet i att alla samtal kommer fram och hamnar rätt
  3. Enkelt att göra det mesta själv
  4. Personlig advisor och pålitlig support
  5. Stenkoll på statistiken ger effektivare processer

Är du vilse i företagstelefonidjungeln? Kontakta oss på Telavox så hjälper vi dig med en skräddarsydd telefonilösning för din verksamhet!