Textilia fortsätter leverera textilservice till Örebro läns landsting

Textilia fortsätter leverera textilservice till Örebro läns landsting

I veckan blev det klart att Textilia är vinnare i Örebro läns landstings upphandling av textilservice. Textilia lämnade ett konkurrenskraftigt anbud, och vann därför upphandlingen.

Vinsten innebär att varslet som lagts på cirka 50 anställda i produktionen på Textilias enhet i  Örebro är upphävt och risken att Huvudkontoret tvingas flytta är inte längre aktuellt. Rätten att överpröva beslutet har löpt ut och avtal är signerat.

All personal har jobbat hårt med detta, och det är såklart en stor lättnad för alla att vi vann upphandlingen. Vi är oerhört stolta över att ha fått fortsatt förtroende från landstinget.
Jag vill också rikta ett särskilt tack till vår personal i Örebro som genom sitt utmärkta arbete har gjort detta möjligt, säger VD Fredrik Lagerkvist.

Det nuvarande tvättavtalet från 2008 mellan Textilia och Örebro läns landsting kommer att löpa ut 28 februari 2015. Därefter börjar det nya avtalet att gälla.

Bakgrund om Textilia i Örebro

Textilia har sedan 1996 bedrivit sin tvätteriverksamhet i Örebro med landstinget som främsta uppdragsgivare. Textilia tog då tog över landstingets verksamhet som drevs i egen regi. Samarbetet har varit mycket gott och 2011 vann Textilia  Örebro Stads miljöpris. Därtill utnämndes bolaget 2012 till Utmärkt Hållbar Leverantör av Miljöstyrningsrådet.

FRÅGOR BESVARAS AV

Fredrik Lagerkvist, VD
tel: 0738-52 18 61
e-mail: fredrik.lagerkvist@textilia.se.

Textilia är ett svenskt facility management företag. Vi erbjuder smarta, miljövänliga och kostnadseffektiva textilservicelösningar för kvalitetsmedvetna kunder inom Hälsa & Sjukvård, Hotell & Restaurang samt industrisektorn i Norden. Det betyder bland annat att vi varje dag levererar 100 ton textilier över hela landet och får många hårt arbetande människor att känna yrkesstolthet och värdighet mitt i en tuff verklighet. Vi omsätter cirka 500 mkr per år. Vi är drygt 450 anställda och finns på fem geografiskt väl placerade orter i Sverige.