Drogfri musikfestival 25 meter ovan jord! Möt sommarens mest turnerande: Sousou & Maher Cissoko, Sacred Earth, Bob Hansson, Dan Reed, prästen Gösta Tingström, jojkande Elin Teilus, Peter Wahlbeck plus många fler 10-13 augusti, Mundekulla

Vad har prästen Gösta Tingström, från TV-serien Gifta-vid-första-ögonkastet, gemensamt med komikern Peter Wahlbeck, Australiens främsta spirituella singer-songwriters Sacred Earth, jojkande Elin Teilus, Shine Sisters och Lalehs förband ”Sousou & Maher Cissoko”? Tillsammans med Bob Hansson och amerikanske Dan Reed har de alla valt att tacka ja när arrangören och musikern Peter Elmberg bjuder in till årets 19:e upplaga av Musikfestivalen på Mundekulla i Emmaboda, Småland.

Peter Elmberg själv är högaktuell med en unik inbjudan att framföra sin fredskonsert i den helige Franciskus hemstad Assisi i Italien. Men innan dess är det bråda dagar för Peter och hans team på Mundekulla i Emmaboda. Här förbereds Mundekullas Musikfestival som hålls för 19:e gången, 10-13 augusti. Peter berättar:

”Under årets Musikfestival firar vi utvecklingen av Mundekulla som plats och livet i sig - med fokus på en hållbar livsstil och möten mellan människor! Som deltagare på festivalen blir du automatiskt en aktiv medskapare snarare än en passiv åhörare. Under dagtid erbjuds workshops och på kvällarna spelar artister från när och fjärran. I år erbjuder vi bland annat en exklusiv midnattskonsert uppe i av vårt utsiktstorn "Mindfulness tower" - 25 meter ovan jord. För övrigt är programmet fyllt med allt från Bhajans Marathon, yoga, mindfulness, frigörande dans, soundhealing, jojkworksop, folksång men även inspirerande föreläsningar, existentiella samtal, konst och kultur - och allt där emellan. Varmt välkomna", hälsar Peter.

OM MUNDEKULLA MUSIKFESTIVAL 2017. Peter Elmberg startade Mundekullas Musikfestival tillsammans med Anne Solveig 1999 och intentionen att skapa en drogfri festival med lyssnande publik för artister som skriver egen musik. Årets artister räknas till några av världens främsta inom sina genrer och festivalen bjuder på allt från dans, musik, möten, kreativitet, dans, yoga, mindfulness, akrobatik, meditation, föreläsningar, Mundekulladanser, relationsworkshops, barnaktiviteter, konstutställningar och föreläsningar. Under festivalen framför Peter Elmberg sin fredskonsert.

MER INFO/BILJETTER
Biljetter/Program Mundekulla Musikfestival 2017
Fredskonsert, 12 fredsböner - Peter Elmberg
Sacred Earth - Music for inner peace