Senaste hälsonytt: raw food ostar, vattenkefir, antiinflammatorisk mat och det bästa till ditt husapotek direkt från naturen – allt på Raw Life Festival som startar på fredag!

Årets Raw Life Festival tar dig genom de senaste nya hälsotrenderna från några av Sveriges främsta gröna matkretatörer. Men helgens festival är mycket mer än bara ekologisk raw food mat! En mötesplats med hälsa som livsstil. Årets program bjuder in till både manliga och kvinnliga cirklar – men även gemensamma övningar för att möta sig själv och andra. Under en workshop samlar Kristina Turner kvinnorna i Urban Goddess Sisters och Peter Elmberg männen i Man in Mission. Dessutom finns Jörgen Krantz, impovisationsteaterguru, på plats och leder sin fantastiska gruppövning: ”Om vi var vänner”. Något som verkligen är aktuellt just nu i en orolig värld där vi behöver komma samman och tillsammans vara starka över alla gränser.

Visste du att de flesta svenskar planerar sin semester noggrannare än sitt liv?

Annette Ericsdotter, producent för Raw Life Festival, har de senaste åren verkat för att skapa intresse för växtbaserad hälsosam kost i kombination med olika mentala verktyg för att människor ska kunna leva ett mer ”levande liv”. – Kost och rörelse är en del av vår hälsa samtidigt som ens yttre liv - behöver spegla det inre. En kombination av de båda skapar passion, säger Annette och fortsätter: – Många svenskar planerar sina semesterveckor bättre och noggrannare än sina liv! En semesterresa kan ofta dra igång en stark längtan. Man ser sig själv ligga i solstolen helt avkopplad, hur man badar i havet, klättrar i berg, äter på just den där speciella restaurangen eller gör något annat spännande tillsammans med någon man tycker om, familjen, bästa vännerna - eller på ett eget äventyr. Ofta lägger man mycket tid på att planera sin semester oavsett om man åker charter eller bokar en resa på egen hand. Men, få är lika bra på att planera sitt liv, sätta upp livsmål – och nå dem! För de flesta människor så ”pågår livet” bara. Med Raw Life Festival vill vi visa på att det går att skapa ett hälsosamt passionerat liv – varje dag.

VOLONTÄR!  RAW LIFE FESTIVAL pågår mellan fredag 20 juli kl 16.00 till söndag 22 juli kl 16.00 därefter följer Raw Life Retreat i två dagar till och med tisdag kl 16.00 Då blickar man mer inåt, får fördjupande kunskaper och ännu mer inspiration och motivation till att leva ett mer levande liv. Man kan vara deltagare eller volontär och på så vis bidra till festivalen och få ett reducerat pris på sin biljett. Alla måltider, workshops och tältplats ingår! Tillägg går att göra för boende.

MEDVERKAR gör bland annat; Lars Frölander – Avokadomannen & OS medaljör, Erica Palmcrantz Aziz – Raw Food världens drottning, Dan Uhrbom – VildaVäxtVandringarnas kung, Victoria Vesterlund – RawVeganse, Regina Rojas – LovelyRaw, Elin Teilus – Jojk, Camilla Lindberg – Gong, Lennart Hallström – Djembe, Kristfrid Warner Raw desserter/Café Namasté, Kristina Turner – Urban Goddess Ltd, Peter Elmberg – Man in Mission, Mundekulla, Jörgen Krantz – Om vi var vänner, Sam Aziz –Yoga, Pasi Orha – Outdoor Camp. Olivia Hansson – Yoga. En festival under ledning av Annette Ericsdotter och Marie Kaliff.

VOLONTÄR BILJETT
Raw Life Festival volontär!
MER INFO/BILJETTER
Raw Life Festival & Retreat

För pressackreditering och intervjuer av workshopledare:
Vänligen kontakta Annette Ericsdotter, +46 70 777 91 00, annette@tgim.se