Malin Hedfors bloggar om Vår Ruset 22 maj i Västerås

Vårruset 2013 är numera avklarat och jag kan STOLT meddela att jag klarade mitt mål.
Weeiii !!! Ännu bättre, varenda en i mitt team klarade sina mål. Dubbelweiii !!! Fan va duktiga vi är!

Det började med att jag och min inhyrda fotograf (min kära sambo, haha) kom till Lögarängen och letade upp vårat tält. Snackade med arrangören för att se att allt var okej och väntade sedan in mina team-medlemmar som en efter en ramlade in. Blev faktiskt mer och mer nervös inför själva loppet men allt annat var i fas och jag hade för en gångs skull kommit ihåg att ta med allt! Jääj för mig.
Efter lite bilder, uppladdning med proteinbars och snack så gick vi mot starten och deltog i uppvärmningen med friskis. Kul! .. men jag brukar faktiskt sällan känna mig uppvärmd inför löpning genom att stå och hoppa. Rent krasst behöver jag löpa lite lätt för att känna mig uppvärmd. Lite skadad kanske, haha :P Ja, i alla fall.. när startskottet gick av så satte jag iväg i en jävla fart. Hade tänkt FÖRSÖKA ta rygg på Lina, men efter ca 600 meter så gav jag upp, haha. Första km sprang jag på 4:22.. helt okej, tänkte jag. Visst, jag var redan halvt död. Men jag kände samtidigt att jag fan skulle bita ihop och inte tappa allt för mycket. Tror nog jag fick någon form av pingislunga där i början. Eller om det var pollen som spöka, men andningen kändes så sjuuuukt tung. Ja just de, bita ihop var det ja ;)

Jag tuggade vidare och hade som vanligt min tyngsta bit någonstans i mitten av loppet, och det märktes på km-tiden. När jag springer lopp så har jag det oftast tyngst i mitten. För i början springer man på adrenalinet och energin av att springa just ett lopp tillsammans med andra människor. I slutet så trycker man ju på extra för att det är just slutet :P haha!
1 km: 4:22 2 km: 4:34 3 km: 5:02 4 km: 4:39 5 km: 4:32
Dessa km-tider är inte riktigt kompatibla med min sluttid enligt chipet på nummerlappen. För de här tiderna kommer från min egen löp-app. Men det är lite kul att se att jag klarar av att hålla mig (mestadels) under fem minuter :D

Men ni vill kanske veta lagets tider nu?!  (placering inom parentes)
Lina S: 22:45 (52) Lina Å: 23:04 (65) Malin: 23:25 (86) Johanna: 23:49 (99) Ida: 25:00 (171) Alexandra: 29:49 (470)