LANSERINGEN AV B.A.B.Y. BLEV EN MEGASUCCE!

Det blev en riktig dundersuccé då B.A.B.Y. bjöd in till den officiella lanseringsfesten av nätverket för tjejer som tränar. Lokalerna på det nyöppnade tjejgymmet Rosa Skrot fylldes till max och gästerna bjöds på ett varmt välkomnande av Camilla Dymling och hennes genuina personal.

Arrangemanget inleddes med en väl koreograferad- FAME inspirerad dansklass med Magdalena Bibik för de träningssugna och efteråt bjöds det på återhämtning i form av Vitamin Well Stevia Grace och Reztart. Det vankades förfriskningar med läckra tilltugg, exklusiva utlottningar för det sammanlagda värdet av 10 000 kr och generösa goodiebags – ingen behövde lämna festen tomhänt. Kvällens höjdpunkt var förstås den efterlängtade presentationen av nätverket som hölls av grundare Malin Nylén vilken stöttades upp av nätverkets ambassadörer AKA B.A.B.Y. SISTERS:

- Mina ambitioner med nätverket är skyhöga och jag ser fram emot att jobba med innovationer och kreativa projekt för att kommunicera det vi står för under 2013. Syftet med nätverket är att fylla ett behov som jag märker finns hos dessa tjejer och det grundar sig framförallt i det sociala ansvarstagandet.

Vår primära ambition är att sprida värme, inspiration och kunskap om träning och hälsa för att öka kvinnors allmänna välbefinnande såväl fysiskt- som psykiskt. Trots att medvetenheten om hälsa har ökat under de senaste åren så har ohälsan ökat på grund av vår livsstil eftersom att årtiondet erbjuder ett ligg- och sittsamhälle. I och med det krävs det en större ansvarstagande av individen för din egen hälsa.

Hos oss är det inte så viktigt viktigt vem du är utan hur du är. Vi är inte våra jobb! Det som många glömmer bort i jakten på det perfekta livet är att vara sig själva och en bra person. Hälsa startar med attityd och springer du ifrån dig själv och det du en gång stod för, hur ska du då kunna bli framgångsrik? Det största måttet på framgång borde vara att må bra för gör du inte det så är det svårt att bli framgångsrik inom något område, med en långsiktighet åtminstone ... Vi är öppna för alla  inom målgruppen som är intresserade av hälsa och av att nätverka med hjärtat.  Jag vill också påpeka att trots att jag använder mig av ordet ”ambassadörer” så praktiserar vi inga separationer - alla är lika mycket värda! Vi är bara en liten del av ett mycket större sammanhang … Och jag är säker på att det sammanhanget kan bli hur stort som helst!, förklarade Malin Nylén på lanseringen på Rosa Skrot.

B.A.B.Y. är ett opretentiöst nätverk för aktiva sköna tjejer 25 – 45 år som brinner för träning och hälsa. Hos oss är alla välkomna som har en trevlig attityd och är sig själva. Du behöver alltså inte vara ”någon” – mer än dig själv. Vilket räcker mer än väl! Att det sedan råkar vara en massa olika beslutsfattare och opinionsbildare som bloggar och är medlemmar i gruppen på Facebook ser jag bara som ett tecken på att jag är rätt ute med det vi kommunicerar – ett SISTERHOOD i branschen! Då jag startade B.A.B.Y. var jag så trött på löpsedlar med budskapet om att man ska ”förverkliga sig själv” … vilket har förmedlats till oss som en löpeld under hela 90- och 2000- talet. Det vara dags för en förändring! Därför beslöt jag mig att starta ett solidariskt nätverk som fokuserar på att förverkliga varandra. Det startade med en grupp på 30 tjejer och idag är vi över 700 aktiva medlemmar i den öppna gruppen på Facebook . ”