Möt årets nya säsongsdofter från The Body Shop!

Möt årets nya säsongsdofter från The Body Shop!

Årets nya säsongsdofter från The Body Shop är här. Gör dig redo att skämma bort din vackra kropp med två nya kroppsvårdskollektioner: Cherries & Cheer och Pears & Share. Söta körsbär och fruktiga päron är inspirationen bakom årets dofter.

CHERRIES & CHEER
Ta hand om dig själv i en ny doft av varmt och fruktigt körsbär. Toppnoter av livligt körsbär, söt mandelmjölk och blommig pion skapar en ljuvligt söt blandning tillsammans med basnoter av vanilj och mysk. Skönhetsälskare kan dessutom upptäcka den nya doften genom två helt nya produkter i The Body Shops sortiment, Nourishing Body & Massage Oil och Body & Space Mist. Doftsprayen har mångsidiga egenskaper och kan användas både som parfym och till hemmet för att skapa en festligare atmosfär. I serien hittar du även ikoniska Body Butter som återfuktar vintertorr hud i upp till 96 timmar och är berikad med Community Fair Tradeproducerat sheasmör från Ghana.

Body & Space Mist, 145:-, Body & Massage oil, 265:-, Body Butter, 215:-, Shower Gel, 90:-, Hand Balm, 70:-, Lip Butter, 70:-

PEARS & SHARE
Päron har länge varit en hyllad säsongsfavorit hos The Body Shop. Årets doft uppmanar till att sänka alla krav inför den nya årstiden för att istället skapa tid för återhämtning i en värld av saftiga päron. Denna livfulla doft är lika uppfriskande som en krispig vinterpromenad när den kombinerar päronextrakt med toppnoter av slånbär, pion och jordgubbssorbet. Tillsammans med basnoter av mysk och tonkaböna omfamnas doften av en sensuell värme. Kroppsvårdskollektionen Pears & Share innehåller totalt sju produkter, inklusive en snabbabsorberande Body Yogurt och en löddrande Shower Gel som båda är berikad med ekologisk aloe vera från Mexiko.

Fragrance Mist, 145:-, Body Yogurt, 165:-, Body Scrub, 215:-, Body Butter, 215:-, Hand Cream, 70:-, Shower Gel, 90:-, Lip Scrub, 70:-

A GIFT OF POSITIVE CHANGE
Varje produkt i båda serierna är berikad med ingredienser eller emballage från The Body Shops banbrytande Community Fair Trade-program som grundades av skönhetsvarumärket 1987. Programmet driver positiva sociala och miljömässiga förändringar i samhällen där producenter till The Body Shop arbetar och bor. Fokusområdet är att stärka kvinnors ekonomiska egenmakt och sociala stöd samtidigt som producenterna förser The Body Shop med underbara ingredienser, accessoarer och material. Positiv förändring sker när du väljer Community Fair Trade.

VEGAN, CRUELTY FREE & FOREVER AGAINST ANIMAL TESTING. I BUTIK 17 OKTOBER.

OM THE BODY SHOP

Global cruelty-free ikon och certifierat B Corp™ som med aktivistiskt fokus kämpat för djur- och miljöfrågor sedan 1976 då varumärket grundades av Anita Roddick. The Body Shop banade vägen för filosofin att företagande ska vara en kraft för positiv förändring i världen, vilket fortfarande är varumärkets syfte.

The Body Shop skapar etiska, effektiva och hållbara produkter med ingredienser av naturligt ursprung inom kroppsvård, hudvård, hårvård och makeup. Idag finns ca 2 500 The Body Shop-butiker i över 80 länder och skapar kroppsälskande produkter med effektiva ingredienser av naturligt ursprung – för alla.

Femfaldigt utnämnda till Sveriges mest hållbara skönhetsvarumärke enligt konsumenterna i Sustainable Brand Index™, Europas största varumärkesundersökning om hållbarhetskommunikation.