Inchechning - check, Säkerhetsgenomgång - check, På onsdag går starten

Idag har incheckningen varit och vi har fått alla våra prylar och säkerhetsutrustning godkänd. Vi har även blivit instruerade hur vi ska göra vid eventuella ormbett etc faror som lurar där ute.
Vi har packat alla grejor.

Det är 100 lag med och vad det verkar så börjar det med paddling i uppblåsbara kajaker i havet i 3timmar (för denna skull har vi varit och köpt lagningslappar för att vara på den säkra sidan om något skulle hända när vi är till sjöss).

Det kommer bli en maffigt start ut från en en av det många stränderna här. Det ärfint men vadret påminner ganska mycket om Göteborg eller Skottland, vilket Britterna i laget Adidas Terrex (ARWC 2009) gillar. Jag hade väl hoppas på lite uppehållsväder när man åkt sa långt men det går absolut bra ändå.

Alla prylar har kommit och är testade. Imorgon tisdag får vi banan och kartorna, och på onsdag går starten, kl 9. Det ska bli kul, men helt klart kommer det att bli tufft, tävlingen är känd för att vara lika mycket en tävling som en expedition, med dygnslånga etapper. Många går ut i tävlingsfart redan från start, men det slutar ofta med att de är glada om de tar sig imål. Vi vill både ta oss i mål och vinna....

PS: Bilden är tagen av vår "husfotograf" Andreas Strand vid registreringen tidigare idag.

• Friluftsliv

• thule adventure team