Thule Adventure Team vinnare i USA

– Det känns härligt att stå som segrare efter tre tuffa dygn. Vi lyckades precis som i Baise Outdoor Quest i Kina i våras ta ledningen efter dag ett och hålla de jagande lagen bakom oss under tre dygn. Nu känns det bra att VM-biljetten är säkrad och uppladdningen inför Frankrike börjar med en gång, säger Martin Flinta, lagkapten i Thule Adventure Team.

Untamed New England är en tävling under tuffa förhållanden i Maine, New England, USA. Under tre dygn tävlade 49 av världens främsta multisportlag och vid tretiden natten till söndagen lokal tid gick Thule Adventure Team i mål som segrare. Därmed befäster laget sin position som det främsta laget inom multisport för tillfället.

Untamed New England är en tävling som avgörs i områdena kring Sugarloaf Mountain, i nordöstra USA. Området är känt för sitt böljande bergslandskap och häftiga forsar. Tävlingen ställer framförallt hårda krav på navigering, en disciplin där Thule Adventure Team är bäst i världen.

Thule Adventure Team ställde upp med ett lag bestående av Martin Flinta, Per Vestling, Jacky Boisset och Myriam Guillot. Var och en av medlemmarna i Thule Adventure Team tränar minst 30-40 timmar per vecka för skapa sig en uthållighet i världsklass anpassade de för blandade discipliner som ingår i sporten. Nästa stora utmaning är Black Foest Adventure i Schwartzwald, Tyskland i juli.