Visionsbild på projektet Grönskan i Kålltorp - Göteborg

Tornstaden får nytt uppdrag av Järngrinden

Inom kort påbörjas byggnationen av kvarteret Grönskan i Kålltorp strax öster om Göteborg. Projektet kommer att bestå av 67 bostadsrätter och Tornstaden har fått förtroendet av Järngrinden att ansvara för totalentreprenaden. Beräknad inflyttning blir under hösten/vintern 2020.

Tornstaden har fått ett nytt uppdrag av Järngrinden vilket innefattar 67 bostadsrätter i Brf Grönskan som kommer att ligga precis där bebyggelsen i Kålltorp tar slut och Delsjöns naturområde börjar. Kvarteret består av fyra huskroppar i olika nivåer. Den kuperade terrängen har gett möjlighet att placera husen på ett spännande sätt, så att varje hus har sin unika kontakt med omgivningen, oavsett om man bor mot skogen eller parken. Det är Liljewall arkitekter som står bakom utformningen.

Daniel Lövgren är Projektansvarig på Järngrinden och säger –”Jag tycker att vi har lyckats väldigt bra med att få till en vacker och gedigen exteriör kombination av materialval, som samspelar fint med det natursköna läget. För interiören har vi fortsatt med naturmaterial som både håller och står sig vackert över tid. Kvalitén är viktig för oss och vi känner oss mycket trygga med att fortsätta samarbeta med Tornstaden.”

Läs mer på projektets hemsida brfgronskan.se

”Inom kort färdigställer vi projektet Tegelbruket i Halmstad, bestående av tre 16-våningshus innehållande totalt 330 lägenheter, för Järngrinden. Vi är glada att vi nu får förnyat förtroende och möjlighet att fortsätta vårt goda samarbete framöver”, säger Staffan Waldenström, ansvarig avdelningschef på Tornstaden.

VD Byggnads AB Tornstaden
erik.olofsson@tornstaden.se, 031-350 15 49