Trademax blir dubbelt så bra i Göteborg - öppnar ny butik i Kållered

Med Black Friday runt hörnet växer Trademax återigen på butiksfronten. Imorgon den 11/11 öppnar möbeljätten sin andra butik i Göteborg, den här gången i Kållered. Med en lokal på drygt 900 kvm ser man fram emot att utöka butiksnärvaron i staden.

Trademax har haft ett framgångsrikt år på butiksfronten. Sundsvall, Kristianstad och Västerås har alla fått vars en ny Trademaxbutik och strax innan sommaren stod den första Norgebutiken klar. Nu är det dags igen. Imorgon den 11/11 öppnar den nya butiken i Kållered, Göteborg. Men Göteborg är inte nytt för Trademax. Sedan 2011 har Trademax funnits på Backaplan. Tobias Höglind, Head of Retail, berättar entusiastiskt om hur glada Trademax är att kunna utöka butiksnärvaron i staden.

- Genom att etablera vår andra Göteborgsbutik i Kållered, som ligger i de södra delarna av staden, får vi en närvaro söderöver som vi hoppas kan göra det smidigare för våra kunder som bor på det hållet att besöka oss, säger Tobias Höglind.

När lokalen i Kållered dök upp på radarn var det inte mycket att tveka på för Trademax. Den nya butiken har en yta på drygt 900 kvm och blir ett utmärkt komplement till den befintliga butiken på Backaplan.

- Kållered har varit med på listan över potentiella butikssatsningar ett bra tag. Detta eftersom handelsplatsen verkligen fått ett lyft under den senaste tiden, samt för att andra aktörer i branschen valt att uppdatera sina koncept i området, säger Tobias Höglind.

Med Black Friday, årets viktigaste kampanj, runt hörnet är man tacksam att ha ytterligare en butik på plats.

- Det var viktigt för oss att butiken skulle stå klar innan Black Friday drar igång. Nu är vi förväntansfulla på vad november kommer erbjuda i form av såväl premiäröppning som Black Friday rea, avslutar Tobias Höglind.

• butiksöppningar

• Göteborg

Home Furnishing Nordic är en av norra Europas största e-handlare inom möbler och inredning, där onlinebutiker som bl.a. Trademax, Chilli och Furniturebox ingår. Home Furnishing Nordic ingår i BHG Group, som är den största onlineaktören inom konsumenthandel i Norden. Gruppen, som 2020 omsatte över 9 miljarder, är noterat på Nasdaq Stockholm, har över 100 onlinedestinationer, fler än 70 showrooms och över 800 000 unika produkter som tillsammans utgör ett komplett erbjudande inom DIY, fritidsprodukter, möbler och heminredning.

Presskontakt Retail Manager Trademax