Ännu en ny Trademaxbutik - Västerås blir nästa stad

Trademax fortsätter att växa på butiksfronten. Imorgon den 26/8 är det dags för ännu en butiksöppning. Den här gången i ett av de större handelsområdena i Sverige, Erikslunds handelsområde i Västerås.

Trademax har under året haft en strålande butiksframgång där den ena premiäröppningen har avlöst den andra. Västerås har länge varit med på listan över potentiella butikssatsningar och äntligen blir drömmen verklighet. Den nya butiken som är drygt 1 000 kvm stor är belägen i Erikslunds handelsområde i Västerås. Erikslunds handelsområde består idag av över 160 välkända butiker och restauranger, men fortsätter ständigt att växa.

- Eftersom Erikslund inte bara är Västerås största, utan även ett av de större handelsområdena i Sverige, känns det självklart att vi ska etablera oss där. Vi har en väldigt stor efterfrågan online i Västeråsområdet och vi vill möta intresset genom att även finnas där som fysisk butik, säger Tobias Höglind, Head Of Retail.

Trademax har sedan tidigare butiker i bland annat Stockholm, Uppsala och Örebro, närliggande städer som inte sällan får besök av kunder från Västerås.

- Äntligen kan vi ge Västeråsborna en butik i närområdet med möjlighet att kunna se, känna och inspireras av ett väl valt sortiment till hemmet. Vi ser fram emot att med förstklassig personlig service kunna hjälpa och vägleda våra kunder till de perfekta möblerna utifrån deras förutsättningar och önskemål, säger Tobias Höglind.

Från och med imorgon den 26/8 behöver inte längre kunderna från Västerås ta sig en timme enkel väg till någon av Trademax närliggande butiker.

- Förutom att vi vill ge våra kunder en trevlig butiksupplevelse, vill vi att våra kunder alltid ska känna sig trygga i att de inte betalar för mycket när de möblerar sina hem. Nu kan vi äntligen bespara Västeråsborna både tid och pengar, vilket känns väldigt bra, avslutar Tobias Höglind stolt.

• butiksöppningar

• Västerås

Home Furnishing Nordic är en av norra Europas största e-handlare inom möbler och inredning, där onlinebutiker som bl.a. Trademax, Chilli och Furniturebox ingår. Home Furnishing Nordic ingår i BHG Group, som är den största onlineaktören inom konsumenthandel i Norden. Gruppen, som 2020 omsatte över 9 miljarder, är noterat på Nasdaq Stockholm, har över 100 onlinedestinationer, fler än 70 showrooms och över 800 000 unika produkter som tillsammans utgör ett komplett erbjudande inom DIY, fritidsprodukter, möbler och heminredning.

Presskontakt Retail Manager Trademax