Trademax kommer till Norge - nu öppnar första butiken

Trademax, Nordens största möbelbutik på nätet, har under många år haft en stor framgång i Norge. En fysisk butik har länge varit efterfrågat av de norska kunderna. Nu är det dags, innan sommaren öppnar den första butiken i Norge, och fler kan det bli.

Den 27/5 kommer den 1 200 kvm stora butiken i handelsområdet Billingstad som ligger i Osloområdet vara öppen. Trademax själva, och inte minst kunderna, har längtat efter det här under flera år. Efter 16 butiker i Sverige är det både efterfrågan och den digitala närvaron som styrt mot att Norge blev nästa land.

- I Osloområdet råder det otroligt stark onlineaktivitet, som vi nu vill möta upp även fysiskt, allt för att främja den dragkraft som finns mellan online och fysisk närvaro. Vi vet att många kunder vill ha möjligheten att se och känna på produkterna innan de bestämmer sig. Men även att få hjälp av butikspersonal på plats för att hitta de rätta produkterna utifrån sina specifika behov och önskemål, oavsett om man letar efter en soffa till vardagsrummet eller en loungegrupp till uteplatsen, säger Tobias Höglind, Head of Retail.

Nyfikenheten kring när Trademax ska slå upp portarna till den nya butiken har trappats upp sedan nyheten släpptes under april. Till följd av av rådande restriktioner kopplade till Covid-19 har ett öppningsdatum däremot inte kunnat bekräftas tidigare.

- Det har varit en del osäkerhet kring när vi skulle kunna öppna, men äntligen har vi ett datum. Nu laddar vi inför en öppningshelg med fantastiska erbjudanden för att fira vår första butik i Norge. Vi ser verkligen fram emot att möta våra norska kunder, på ett tryggt och covid-anpassat sätt, och ge dem möjligheten att uppleva Trademax i fysisk form, säger Tobias Höglind.

• butiksöppningar

• Utanför Sverige

Home Furnishing Nordic är en av norra Europas största e-handlare inom möbler och inredning, där onlinebutiker som bl.a. Trademax, Chilli och Furniturebox ingår. Home Furnishing Nordic ingår i BHG Group, som är den största onlineaktören inom konsumenthandel i Norden. Gruppen, som 2020 omsatte över 9 miljarder, är noterat på Nasdaq Stockholm, har över 100 onlinedestinationer, fler än 70 showrooms och över 800 000 unika produkter som tillsammans utgör ett komplett erbjudande inom DIY, fritidsprodukter, möbler och heminredning.

Simon Bengtsson

Presskontakt Retail Manager Trademax