IAC Group förlänger avtal med Tranpenad

IAC Group förlänger avtal med Tranpenad

IAC Group Sweden AB förlänger avtal med Tranpenad som återigen väljs som Preferred Supplier. Avtalet innebär att Tranpenad är den aktör man i första hand vänder sig till för bemanning av koncernens verksamheter i Sverige.

– Vi är stolta och glada över att få förtroendet att fortsätta med ett av Sveriges största bemanningskonton, säger Tomas Hulth, Group CEO för Tranpenad.

IAC Group Sweden AB är en global ledande producent och leverantör av komponenter till fordonsindustrin. I Sverige arbetar drygt 1500 personer i verksamheterna i Färgelanda, Skara och Göteborg.

– Vi har under de senaste åren haft ett bra och värdefullt samarbete och det kändes helt självklart att förlänga med Tranpenad som Preferred Supplier, säger Anders Ericson, General Manager hos IAC Group Sweden.

Bemanning ger trygg flexibilitet i oförutsägbarhet
Pandemin drabbade fordonsindustrin hårt och med AB Volvo, Volvo cars och Scania som några av IAC Groups största kunder i Sverige, har man verkat under en oförutsägbarhet som ställt ökade krav på flexibilitet i kompetensförsörjningen.

– Det har varit otroligt hjälpsamt att ha en kompetenspartner som snabbt svarar när vårt personalbehov växlar upp eller ned. Tranpenad har varit en trygg partner för oss under vägen, säger Fiona Jonasson, Vice President Corporate HR Administration & Compliance hos IAC Group Sweden.

Om Tranpenad
Tranpenad grundades 1999 och har sedan dess arbetat för att företag och människor ska växa. Idag är Tranpenad en av Sveriges största aktörer inom bemannings- och driftlösningar för lager, logistik, e-handel, industri och produktion med 2 500 anställda konsulter, sex regionkontor och åtta lokalkontor från Stockholm till Malmö. 2022 förvärvade koncernen Eyes4work AB som med 130 lokalkontor är Sveriges tredje största KROM-företag.

Om IAC Group
International Automotive Components (IAC) Group är en ledande global leverantör av innovativa och hållbara instrumentpaneler, konsoler, dörrpaneler, overheadsystem, stötfångare och exteriördekorationer för originalutrustningstillverkare. Med huvudkontor i Luxemburg sträcker sig IAC över hela världen, med över 19 000 anställda i 18 länder.

Tranpenad grundades 1999 och sedan dess har vi arbetat för att få företag och människor att växa. Vi erbjuder bemanning, rekrytering och driftpartnerlösningar inom lager, logistik, industri och e-handel och vi arbetar kontinuerligt för att hitta motiverade och kompetenta konsulter som trivs och vill utvecklas tillsammans med oss. Vår verksamhet började i liten skala och har växt organiskt till den position vi befinner oss i idag – med omkring 2 000 konsulter och etablering i flera städer. Varmt välkommen till www.tranpenad.se.