Tamro förlänger sitt bemanningsavtal med Tranpenad

Tamro förlänger sitt bemanningsavtal med Tranpenad

Sveriges största läkemedelsdistributör, Tamro, förlänger sitt avtal med Tranpenad för bemanningslösningar, i Stockholm och Göteborg. Avtalet gäller från och med 2023-11-01 och gäller för e-handel, lager och distribution.

Tranpenad har haft en aggressiv tillväxtstrategi sedan starten 1999 och har utsetts till Gasellföretag, och 2019 till Mästargasell av Dagens industri. Nu har Tranpenad siktet fast inställt på att bli en av Sveriges största aktörer inom logistik, lager, e-handel och produktion. En av de viktigaste faktorerna på den resan är att tillhandahålla personal som levererar högre produktivitet.

- Vi har nu varit leverantör åt Tamro i över 20 år, och får nu förtroendet ytterligare en gång. Jag är oerhört stolt och glad över affären med Tamro. Den visar att vår affärsidé och vårt erbjudande är helt rätt, säger Tomas Hulth, grundare och Group CEO, Tranpenad.

Tamro är en oberoende möjliggörare som bidrar till en säker och jämlik tillgång till läkemedel. De erbjuder en helintegrerad distributionslösning för leveranser till apotek. Genom tre strategiskt placerade distributionsanläggningar levererar Tamro till samtliga apotek i Sverige inom 24 timmar. Genom att använda flera anläggningar kan de ha kortare leveranstider, närhet till apoteket och ökade säkerhetsmarginaler i distributionen.

- Logistiktjänster har varit Tamros kärnverksamhet i 100 år. Det känns därför självklart att fortsätta vårt samarbete med Tranpenad, där vi vet att vi får hög service och motiverade konsulter, säger Jörgen Mossberg, Head of General Procurement, Tamro.