Tranpenad tecknar nytt avtal med Schenker Logistics

Tranpenad tecknar nytt avtal med Schenker Logistics

Schenker Logistics AB ingår treårsavtal med Tranpenad för bemanningstjänster och driftpartnerlösningar. Tranpenad är en viktig leverantör av bemanningstjänster och en personalpartner i driften av Schenker Logistics lager runtom i Sverige.

- Schenker Logistics är en av våra äldsta och största kunder och vi ser avtalet som ett kvitto på att vi fortsätter att leva upp till förväntan. Vi ser fram emot att fortsätta följa och stötta Schenker i sin expansion, säger Tomas Hulth, grundare och Group CEO för Tranpenad.

DB Schenker är en ledande global leverantör av logistiktjänster med ett nätverk som omfattar nära 2 000 platser, 76 000 anställda och en total lageryta på över åtta miljoner kvm inom Contract Logistics. Under 2023 beräknas den senaste nyetableringen stå färdig i Sörred Logistikpark, Torslanda, med 30 000 kvm lageryta som ökar personalbehovet för lagerhantering.

- DB Schenker och Tranpenad har haft ett bra samarbete under många år. Med det nya avtalet fortsätter Tranpenad vara en viktig leverantör av bemanningstjänster för Schenker Logistics och vi är mycket nöjda med den leverans Tranpenad ger oss, säger Håkan Nydén, CEO Schenker Logistics AB & Head of Contract Logistics Cluster Sverige & Danmark.

Tranpenad är en av Sveriges största aktörer inom bemannings- och driftlösningar för lager, logistik, e-handel, industri och produktion, med 2 500 anställda konsulter, sex regionkontor och åtta lokalkontor från Stockholm till Malmö. 2022 förvärvade koncernen Eyes4work AB som med 130 lokalkontor är en av Sveriges största aktörer inom den av Arbetsförmedlingen upphandlade tjänsten KROM.