Ulf Carmesund deporterad av Israel - presskonferenser i Sthlm & Gbg imorgon em

Ulf Carmesund, internationell sekreterare hos Sveriges Kristna Socialdemokrater och doktorand i teologi vid Uppsala universitet, som tillfångatogs av Israel i samband med bordningen av Ship to Gazas hjälpsändningar deporteras från Israel till Sverige imorgon. Det är nu bekräftat att Carmesund flyger från Tel Aviv via Stockholm till Göteborg för att ta sig hem till Alingsås.

Två presskonferenser kommer att hållas med Carmesund, den första hålls klockan 13 på Arlanda. Där medverkar även bland andra Sveriges Kristna Socialdemokraters ordförande Peter Weiderud. Den andra presskonferensen hålls så snart som möjligt efter det att Carmesund kommit till Landvetter. Där medverkar även rörelsens vice ordförande och ordförande för Göteborgsdistriktet Cecilia Dalman Eek samt styrelseledamot Ulf Bjereld. Bjereld har tillsammans med Carmesund varit redaktör för boken "Israel och Palestina - 60 år i våra röda hjärtan".

Anna Ardin, presskontakt
0733907017, anna@broderskap.se
Bild på Ulf finns här. Fler bilder finns i vår bildbank. Fri användning på alla bilder.

• peter weiderud
  • ulf carmesund