Sigalit Slutbäck

Sigalit Slutbäck blir ny vd för TYA

Sigalit Slutbäck blir ny vd för TYA. Sigalit kommer närmast från NCC där hon bland annat varit ansvarig för strategisk ledar- och kompetensförsörjning. Sigalit har en lång erfarenhet av att arbeta med kompetensförsörjningsfrågor i varierande branscher. Hon kommer att tillträda tjänsten den 1 oktober.

Rekrytering av ny vd har pågått sedan mars.
– Vi är mycket glada över att kunna presentera Sigalit som ny vd för TYA. Hon har en god förmåga att leda en verksamhet och är omvittnat kunnig och kompetent. Vi har stort förtroende för att hon ska kunna leda och utveckla TYA framöver, säger Anders Norberg, styrelseordförande i TYA.

– Att få möjligheten att axla vd-rollen för en så kompetent och respekterad organisation som TYA är oerhört spännande. Jag är stolt och glad över att få möjligheten att tillsamman med TYAs medarbetare fortsätta det framgångsrika arbete som TYA har levererat genom åren. För att attrahera nya personer till, och utveckla medarbetare inom transportbranschen är utbildnings- och kompetensfrågorna mycket viktiga säger Sigalit Slutbäck.

– Jag ser fram emot utmaningen att bevaka och påverka samhällets utbildningar mot transportbranschen, avslutar Sigalit.

För mer information kontakta Anders Norberg, styrelseordförande i TYA, 0730-44 71 52.