Spelappen Movin' Movin' finns till Ios och Android

Transportbranschen ordnar studiedag och speltävling i Säffle

Nu är det dags för en spännande studiedag och tävling inom Movin-konceptet i Säffle. Det hela går av stapeln på Herrgårdsgymnasiet måndagen den 19:e September.

Movin´Movin´ är en spelapp som har utvecklats av ungdomar själva och är unikt i sitt slag. Spelet berättar en lärande historia samtidigt som spelaren får chans att visa sina färdigheter inom en rad transportområden, tillsammans med sina klasskamrater. Movin’ Movin’ finns att ladda ner gratis i app-affärerna för Android och Ios.

Transportbranschen behöver rekrytera inom en rad olika områden och detta är ett sätt att lära ungdomar mer om transportbranschen och dess viktiga funktion för att samhället skall fungera. Med det som utgångspunkt bjuder TYA tillsammans med Herrgårdsgymnasiet i Säffle in elever från Värmland till en studiedag kryddad med tävling i Movin´Movin´.

Elever i åldrarna 10 - 15 år har under denna lärorika dag med bland annat teknik, samhällskunskap och arbetsmarknadskunskap även chansen att tävla i Movin´Movin´. Vinnande laget från Säffleregionen går sedan till final och tävlar mot vinnande laget i Västeråsregionen.

Studiedagen har gjorts möjlig genom gott samarbete mellan TYA, Herrgårdsgymnasiet i Säffle, Ungdomar.se, Sveriges Åkeriföretag och StickyBeat. Besök gärna deras hemsidor.

Läs mer om studiedagen och tävlingen.

Vill du besöka studiedagen? Kontakta då rebecca.bergman@ungdomar.se

Kontaktperson och projektledare på TYA: elaine.brun@tya.se